המדריך לשמירה על תזונה נכונה

השמנת יתר היא אחת מהתופעות המדאיגות ביותר של המאה ה- 21. אין כל ספק כי מדובר על תופעה שהופכת לשכיחה ביותר ויותר מקומות ברחבי העולם. השילוב של עבודה עד שעות מאוחרות, לחץ במקום העבודה, הישיבה הממושכת מול מסכי המחשב ועוד, הפכה רבים מאיתנו לנתונים לגזרותיו של האוכל המעובד, המתועש, זה שמונע מאיתנו לקבל את מה שאנחנו צריכים ומביא לנו את כל מה שאנחנו לא צריכים.

מה שאנחנו לא תמיד מודעים לו בתור לקוחות הוא שחברות המזון לא נמצאות בצד שלנו. כלומר, אנחנו עומדים בנקודה בה אנחנו לא תמיד מודעים לכך שהמזון אותו אנחנו אוכלים הוא מזון שהינדסו לנו במיוחד כדי שנתמכר אליו, כך שהוסיפו אליו כמויות גבוהות של מלח וסוכר. לא פעם, כדי להאריך את חיי המדף של מוצר זה או אחר מצפים אותו בסוכר ובחומרים משמרים אחרים.

אנחנו חיים בעולם לא פשוט, כזה שאנחנו צריכים לעמוד בו על המשמר על מנת שנוכל באמת לנהל אורך חיים מאוזן. הרי אנחנו לא צריכים לקרוא את כל המחקרים בנושא כדי להכיר בכך שהתזונה ממנה אנחנו ניזונים משפיעה באופן משמעותי על האופן בו אנחנו מרגישים לאורך היום ובכלל.

איך בכל זאת, לאור שעות העבודה הארוכות, כמות המטלות הבלתי פוסקת ועוד נלמד בכל זאת לדאוג לעצמנו בצורה הטובה ביותר.

תזונה נכונה מתחילה ביצירה של אלטרנטיבות

אנחנו יודעים כי גם אתם יודעים היטב מה מוגדר בתור תזונה נכונה. על האדם לצרוך כמות מסוימת של חלבונים, כמות מסוימת של ירקות ופירות וכל זה כדי להבטיח כי המאזן יישמר וכי הגוף יקבל את כל מה שמגיע לו לאורך זמן.

אבל הבעיה היא באמת בכך שלרוב האנשים אין מספיק זמן כדי להשקיע ביצירה של אלטרנטיבות כדי לאפשר תזונה נכונה. כלומר, אם אתם יודעים שאתם מגיעים הביתה עייפים אחרי יום עבודה וככל הנראה תמצאו את עצמכם מזמינים משהו לאכול או פותרים את שאלת הרעב בכל דרך אחרת, אז ככל הנראה צריך לחשוב על דרכים יצירתיות להימנע מכך.

למשל, דרך אחת להקפיד על תזונה נכונה היא ליצור מערך בו הזמנה של ירקות ופירות מגיעה עד לבית שלכם בכל פרק זמן כדי שלא יהיו תירוצים דוגמת, אין לי את זה בבית. יצירה של מערך תזונה נכונה יכול להיות על ידי למידה של כמה מתכונים פשוטים אותם אתם יכולים להכין בקלות כדי להבטיח כי אתם לא תתעצלו ותקומו רגע להכין לכם משהו לאכול.

תזונה נכונה צריכה להתאים לכם

היום אנחנו יודעים יותר מבעבר כי לא לכל אחד מתאימה כל שיטת תזונה. יש כאלו שצריכים תבשילים לעומת אלו שדווקא אוכל לא מבושל מתאים להם יותר, יש כאלו שצריכים יותר חלבונים לעומת כאלו שפחות. לכן, ההמלצה היא תמיד להתייעץ על כך עם מומחה. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *